Thursday 10 April 2014

Kuatkan langkahku ya Allah. :')

10 Jamadil Awal 1435H

In the name of Allah. :)

Alhamdulillah, genap 20 tahun aku hidup, menumpang di bumi Allah.

Terfikir sejenak dua jenak tiga jenak, ya Allah
dah 20 tahun aku hidup.

tapi,

Amal aku mungkin tetap kurang dari dosa. 
sedangkan nikmat yang Allah bagi sepanjang 20tahun ni tak terkira.

aku membayangkan Sultan Al-Fateh.
jauhnya peribadi nak sampai tahap tu.

Ahmad Ammar sekalipun. 
terlampau jauh.
kecik sangat aku.


Apa yang dah aku korbankan untuk jalan Allah.
tegakkan nama Allah?

astagfirullah. 

baru kena pergi daurah, bertindih dengan assignment yang banyak dah berat hati.
teruknya aku. :'(

mungkin, aku kena ubah pendirian, 
ubah perlakuan, matangkan diri,

berani untuk berpindah ke zon berkorban.
20 tahun aku hidup dalam zon selesa. tanpa memikirkan sumbangan aku untuk agama Allah.

muhasabah diri.




setiap langkah menuju jalan Allah, akan diberi ganjaran pahala.

Semoga Allah kuatkan langkah aku dalam jalan dakwah.

semoga Allah jaga aku dari kembali futur, jaga aku dari kembali ke jalan yang leka dari mengingatiNya.

wallahualam.







No comments:

Post a Comment